Przedszkole funkcjonuje przez cały rok szkolny, z wyjątkiem przerw ustalonych przez organ prowadzący i na wniosek dyrektora placówki i Rady Rodziców;
- Dzienny czas pracy przedszkola ustala się na 10 godzin dziennie od 7.00-17.00;
- Podstawa programowa jest realizowana w godzinach 8.00- 13.00;
- Odbieranie dzieci z przedszkola trwa do godziny 17.00;
- Ze względów organizacyjnych oraz konieczności przygotowania odpowiedniej liczby posiłków, wskazane jest, aby późniejsze przyprowadzenie dziecka do przedszkola było zgłoszone wcześniej osobiście lub telefonicznie do godziny 9.00
- Liczba miejsc organizacyjnych w Przedszkolu nr 83 wynosi 100.
- Przedszkole nr 83 jest placówką złożoną z pięciu oddziałów.
- Liczba dzieci w oddziale nie może przekraczać 25.
- W uzasadnionych przypadkach, za zgodą organu prowadzącego przedszkole liczba dzieci w oddziale może być inna.
- Przedszkole nie posiada oddziałów integracyjnych.
- Przedszkole nie jest przedszkolem specjalnym.
- Przedszkole jest placówką publiczną nieferyjną.
- Szczegółową organizację wychowania, nauczania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji przedszkola opracowany przez dyrektora przedszkola. Arkusz organizacji zatwierdza organ prowadzący.
W arkuszu organizacji przedszkola określa się w szczególności:- czas pracy poszczególnych oddziałów
- liczbę pracowników przedszkola, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze
- ogólną liczbę godzin pracy finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący przedszkole
- czas realizacji podstawy programowej w danym roku.
- Organizację pracy przedszkola określa ramowy rozkład dnia ustalony przez dyrektora przedszkola na wniosek Rady Pedagogicznej, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy oraz oczekiwań rodziców (prawnych opiekunów).
- Na podstawie ramowego rozkładu dnia nauczyciel (nauczyciele), któremu powierzono opiekę nad danym oddziałem, ustala dla danego oddziału szczegółowy rozkład dnia, z uwzględnieniem potrzeb, zainteresowań i propozycji dzieci.
Ramowy rozkład dnia:
Realizacja podstawy programowej w godzinach od 8.00 do 13.00
Rozkład dnia w naszym przedszkolu uwzględnia wymagania zdrowia, higieny zabawy i pracy. Plan zawiera zabawy wynikające z własnej aktywności dzieci, zabawy dydaktyczne, ćwiczenia ruchowe oraz zajęcia organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczyciela – wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwojowych, zabawy sprzyjające osiąganiu gotowości do podjęcia nauki w szkole itp.
Dzieci młodsze – Dzieci w wieku 3,4 lat
Dzieci starsze – Dzieci w wieku 5,6 lat
7.00 – 8.00
- Schodzenie się dzieci, gry, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela (w grupach połączonych).
8.00 – 8.30
- Swobodna zabawa według zainteresowań lub inspirowana przez nauczycielkę o charakterze indywidualnym lub w zespołach, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję.
- Zabawy integrujące grupę, kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, zgodne funkcjonowanie w zabawie.
- Działania wspomagające rozwój dziecka – indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym.
8.30 – 8.45
- Zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne.
- Czynności higieniczno – porządkowe, przygotowanie do posiłku.
8.45 – 9.15
- Śniadanie oraz przygotowanie do zajęć programowych.
9.15 – 9.45
- Zajęcia dydaktyczne realizowane według założeń podstawy programowej oraz przyjętego programu wychowania przedszkolnego (rozwijanie różnorodnej aktywności dziecięcej: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej).
9.45 – 10.00
- Zabawa ruchowa i czynności porządkowe
10.00 – 11.00
- Dzieci młodsze – zabawy swobodne i zorganizowane.
- Dzieci starsze – zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową
11.00 – 12.15
- Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania butów, zapinania guzików, suwaków).
- Swobodne zabawy organizowane w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo – ogrodnicze, spacery i wycieczki (poznawanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola).
- Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego.
- Gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka.
- Gry i zabawy ruchowe w Sali w przypadku złych warunków atmosferycznych.
12.15 – 12.30
- Czynności higieniczno – porządkowe przygotowujące do posiłku
12.30 – 13.00
- Obiad
13.00 – 13.15
- Zabiegi higieniczne – mycie zębów i rąk
13.15 – 14.40 – Dzieci młodsze
- Odpoczynek poobiedni, kwadrans na bajkę
13.15 – 14.00 – Dzieci starsze
- Odpoczynek
14.00 – 14.50 – Dzieci starsze
- Swobodna zabawa dzieci w sali lub ogrodzie przedszkolnym, tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności.
- Działania wspomagające rozwój dziecka – indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju.
- Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania.
- Gry i zabawy ruchowe, badawcze, integracyjne
- Dowolne zabawy: tematyczne, konstrukcyjne, techniczne.
- Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, ogrodzie i poza terenem przedszkola.
14.50 – 15.00
- Przygotowanie do posiłku i czynności higieniczno – porządkowe
15.00 – 15.20
- Podwieczorek
15.20 – 17.00
- Różne formy relaksu, z wykorzystaniem wybranych technik relaksacyjnych, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z nagrań, muzyki klasycznej, zabawy teatralne, tematyczne, inne wg zainteresowań.
- Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności i zainteresowania, praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych.
- Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze w Sali, praca w kąciku przyrody.
- Zabawy wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne lub inne w kącikach zainteresowań (w grupach łączonych).
- Rozchodzenie się dzieci