Koncepcja funkcjonowania i rozwoju Przedszkola nr 83 w Warszawie
- Praca wychowawczo- dydaktyczno – wychowawcza
- Doskonalenie nauczycieli w zakresie koncepcji pedagogiki planu daltońskiego. (szkolenia, samokształcenie, nawiązanie wpółpracy z Toważystwem Daltońskim)
- Uświadomienie kadrze pedagogicznej roli nauczyciela, który ma być strategiem, inicjatorem, konsultantem, dopiero na końcu osobą pomagającą i oceniającą. Zgodnie z maksymą Helen Parkhaust, „Jeśli szanujemy dziecko i podążamy za jego możliwościami to może ono zrobić więcej, niż od niego oczekujemy, a wszystko, co dziecko potrafi nauczycielowi zrobić nie wolno”
- Zakup pomocy dydaktycznych z zakresu prdagogiki daltońskiej
- Wykorzystywanie elementów pedagogiki daltońskiej w pracy wychowawczo-dydaktycznej- rozwijanie samodzielności , odpowiedzialności, współpracy
- Rozszerzenie współpracy ze środowiskiem w celu uatrakcyjnienia oferty przedszkola
- Kontynuacja rozpoczętych w bieżącym roku działań z zakresu treningu uważności (szkolenie dla nauczycieli)
- Kontynuacja realizacji programu autorskiego „Chcę nauczyć się zrobić to sam” w zakresie rozwijania samodzielności samoobsługowej i poznawczej dziecka, poczucia własnej wartości,
- Realizacja programu autorskiego „Jestem bezpiecznym przedszkolakiem” dotyczącego zapoznawania dzieci z zasadami bezpieczeństwa, zdrowego stylu życia, uświadamiania konieczności ich przestrzegania, dbania o zdrowie i własne bezpieczeństwo (współpraca z Policją, Strażą Pożarną, Strażą Miejska, lekarzem, dietetykiem). Zapoznanie dzieci zasadami udzielania pierwszej pomocy,
- Stworzenie koncepcji rozwijania sprawności fizycznej poprzez
- Hartowanie emocjonalne (wprowadzanie elementów współzawodnictwa i rywalizacji)
- Nawiązanie współpracy z uczelniami kształcącymi specjalistów w zakresie wychowania fizycznego (pozyskanie wolontariuszy)
- Zapoznanie dzieci z różnymi dyscyplinami sportowymi
- Stworzenie cyklu zajęć zachęcajacych do ruchu przy muzyce
- Organizowanie wewnątrzprzedszkolnych spartakiad sportowych przy współudziale rodziców
- Wykorzystywanie metod aktywizujących na zajęciach, stwarzanie możliwości twórczego działania
- Dalsza realizacja programu wychowawczego , który ma kształtować wartości takie jak:
- Postawa szacunku do siebie i innych
- Dzanowanie potrzeb drugiego człowieka
- Niesienie pomocy słabszym i potrzebującym
- Wyrażanie emocji w sposób kontrolowany
- Przynależność narodowa
- Praca nad budowaniem tradycji przedszkola
- Logo
- Hymn przedszkola
- Spotkania absolwentów
- Integracja całej społeczności przedszkolnej w celu poprawy jakości pracy placówki, realizacji wspólnego celu jakim jest wspieranie rozwoju dzieci (nauczyciele, obsługa, rodzice),
- Współpraca z rodzicami:
- Kontynuacja programu autorskiego „Bądźmy razem a nie obok” , modyfikacja kontraktów (ich indywidualizacja)
- Kontynuowanie spotkań integracyjnych dla dzieci i rodziców ze wszystkich grup na których rodzice razem z dziećmi mają możliwość różnorodnych działań (zabawy, zajęcia plastyczne, techniczne, kulinarne)
- Organizacja zajęć adaptacyjnych dla najmłodszych przedszkolaków
- Organizacja imprez integracyjnych na powietrzu np. („Piknik Rodzinny”, Wspólna zabawa z rodzicami z okazji Dnia Dziecka, przedszkolna spartakiada sportowa)
- Kontynuacja udziału w akcjach charytatywnych
- Dalsze systematyczne wzbogacanie bazy przedszkola poprzez:
- Doposażenie w sprzęt (tablica multimedialna, projektor, nowe komputery)
- Doposażenie sal w celu właściwego zagospodarowania przestrzeni edukacyjnej, służące rozwijaniu zainteresowań i uzdolnień dzieci Wyposażenie ich w sprzęt oraz zabawki aktywizujące
- Prace modernizacyjne i remontowe planowane do wykonania w ramach starania o wykonanie remontu ogrodu przedszkolnego, elewacji budynku, ogrodzenia i innych niezbędnych prac remontowych